IMS Health 2014: the top 10 companies that use Social Media

IMS Health's 2014 Annual Social Media Report highlights that of the top 50 pharmaceutical companies globally, half do not engage with consumers, or patients, through social media on related health topics.

IMS Health also ranks the top 10 pharmaceutical companies that use Social Media according to the following scheme:

1 – Johnson & Johnson
2 – GlaxoSmithkline
3 – Novo Nordisk
4 – Pfizer
5 – Novartis
6 – Boehringer Ingelheim
7 – Bayer
8 – Merck & Co
9 – AstraZeneca
10 – UCB

IMS Health has used several indices to rank such companies as:

Achievement index:  misura il numero assoluto di ‘ascoltatori’ e  si basa sul numero di persone raggiunte da ogni canale attraverso i gusti, le azioni e re-tweet.

Relevance index:  misura se le persone pensano che i messaggi, o i contenuti, siano pertinenti e/o utili. L’indice si basa sulla misura in cui il contenuto è condiviso e trasmesso attraverso le reti sociali.

Relationship index: è una misura di interazione – avanti e indietro di conversazione – e una misura dell’integrazione dei consumatori, o dei pazienti, con l’Azienda farmaceutica.  Questo indice  misura il livello di interazione tra una società e coloro che postano, rispondono o comunque interagiscono con i messaggi aziendali.

Johnson & Johnson is the most social pharma company in the world, followed by GlaxoSmithKline and Pfizer.
Johnson & Johnson is the most mentioned brand on social media.
Bayer has the most active base and highest number of fans on Facebook. As a result Bayer is ranked no. 1 on Facebook among all competitors.
Pfizer got the highest score on Twitter.

Source: Linked-in  November 12, 2014

Exit mobile version